söndag 27 juni 2010

Nästan lat dag


I morse åt vi frukost på altanen. Då tog jag den här fina bilden. Det är doftjersminen som slagit ut. Dom är ungefär en månad senare än vanligt. Blommorna spred en underbar doft när jag kom ut på altanen på morgonen.
Målade mina evinnerliga dörrkarmar igen idag. Tror ni inte Hasse hittade en till dörrkarm. Jag hade ju så klart inte tänkt på den lilla garderoben under trappan. Just det, en karm till! Grrr!!! Det kan inte gå åt mycket väv att fästa på väggarna i den hallen. Den består ju bara av diverse olika stora hål. Fick putsat och tvättat av den i en fart. Så om inte min käre make hittar fler räliga karmar som ska färgläggas bör det bara vara lite målning kvar på den lilla garderobskarmen sen är det arbetet klart. Sen kan vi starta på att väva och måla väggarna.
I eftermiddag har det mest blivit att slappa i solen. Snart ska Nettan åka åter till Stavanger så vi ska skjutsa henne till stationen. Efter det ska det bli grillning hos andra dottern.

2 kommentarer:

  1. osch, inte kul att hitta ngt omålat då man är klar..jag har målat andra varvet på murstocken idag men det är som att jag ser nya små hål eller otäckta prickar hela tiden. Jaja, ett varv till sen får det vara nog :)

    SvaraRadera
  2. Ja dom doftar gudomligt doftjersminerna! Lyckost dej som har den underbara doften i din närhet!

    SvaraRadera