tisdag 8 juni 2010

Tårtkalas

Tuff träning igår innebar en extra bit tårta idag. Min far fyller nämligen år idag. Födelsedag betyder ju tårta. En riktigt smaskig marängtårta med glass och grädde, massor av kolhydrater... eller?
Det är väl konstigt att mina föräldrar blir äldre men att jag fortfarande är sådär en 28 - 29 år??? Åtminstonde just idag. Ena dagen känner jag mej som något mellan 90 och döden och andra dagen känns det som om jag nyss fyllt 20 år. Hjärnan kan verkligen konsten att spela oss spratt.
För att jag ska känna mej som 28 även i morgon bitti säger jag god natt nu.

4 kommentarer:

  1. Tårta är ju så gott! Hoppas att din dag blir lite lugnare imorgon och att du slipper få sådana överaskningar som du råkade utför idag! Sweet dreams!

    SvaraRadera
  2. Tårta är fest, maräng är himelriket.
    Och man fyller 20, sen är man 20+
    resten av livet.

    kjamen

    SvaraRadera
  3. Konstigt det där, jag känner mig inte heller mer än ett par år äldre än barnen, undrar om din far inte har det likadant..

    SvaraRadera