söndag 13 juni 2010

Lördagsaktiviteter

Vi startade lördagen med lång sovmorgon och mys i sängen. Perfekt.
Sen blev det som vanligt hjärngympa i form av melodikrysset. Vi lyckades lösa det utan att slå upp något på Google!! Det ger många extra poäng.
När vi pysslat lite hemma var det dags att köra till stan för foto och intervju på gymet. Det var ett annat äkta par och vi som ställde upp. Vi låtsastränade på lite olika maskiner efter fotomannens önskemål och han knäppte bilder. Dom ska komma i lokalbladet här i kommunen. Han skulle ev. använda dom som reklam för företaget i några andra tidningar med. Tydligen är det bra reklam för dom att det är flera par i mogen ålder som går och tränar tillsammans. Jag tror vi är 5-6 olika par som anmält oss hittills. Efter fotomodellandet körde vi hårt i en timme.
Efter träning var det dags att köra på kalas, 11-15 och 45-årskalas. Det var svägerskan och två av deras döttrar som fyllde år. Trevlig kväll med mysiga människor och många glada skratt. Pianospel av min otroligt begåvade och duktiga guddotter. Hoppas att hon håller fast vid sitt spelande och på något sätt kan använda sin talang och det arbete hon hittills lagt ner för att försörja sig. Lilla tjejen spelade tvärflöjt också det absolut njutbart fast hon inte hållit på så länge. Vi fick även delta i en musikfrågelek. Lag Emma vann! kanske mest ungdomarnas förtjänst.
Allt som allt motionerade vi hjärnan, skrattmusklerna och kroppen i övrigt. En mycket bra dag.

2 kommentarer:

  1. Ja, när/om ryggen blir bra måste jag göra ngn sort träning för att få bort överflödigt fett. Tycker det verkar roligt att ni tränar ihop. Sambon och jag har återtagit gemensamma lördagskryss nöjet ... vi skriker i mun på varandra, inte för inte har vi varit ett par i snart 30 år!*ler*
    Semestern är i ett land där jag tyvärr knappt lär bli annat än hängd om jag följer ditt råd (men visst är det skönt med sådant bad, det unnar vi oss ibland sen kväll när det varit fint väder, vi kan cykla till vattnet, härligt är det!).
    :)

    SvaraRadera
  2. För allt i världen ta heltäckande baddräkt på dig om du riskerar att bli hängd. Detta av rent egoistiska själ: Jag gillar att läsa din blog och att se på dina fina foto.

    SvaraRadera