söndag 13 juni 2010

Dyrtider

Var nere i affären för att hitta något att sätta in i kylskåpet som ekade tomt.
Då jag stod i kassan och la upp mina varor på bandet började jag plötsligt höra vad tjejen som stod några kunder framför pratade med kassörskan om. Dom pratade välling. Fabrikaten hade ändrat designen på förpackningen och höjt priset med 10 kronor. Jag kunde hålla med henne om att det var lite överdrivet med en så pass stor prishöjning för något som egentligen inte påverkade produkten. Precis när den klagade skulle gå därifrån sa kassörskan: glöm inte dina cigaretter! Av någon anledning tyckte jag inte längre synd om henne för att hon skulle betala 10 kronor mer för vällingen.

1 kommentar:

  1. Jag vet, jag är en gnällspik! :(
    Det är SÅ roligt att få kommentarer och man vänjer sig snabbt vid att få många och då vill jag gärna fortsätta få det, sen då det plötsligt är helt tyst...då känns det som om man skriver heltråkigt eller så :)
    Hjälper inte att jag är på dåligt humör antar jag :P
    Det går över :)
    Ha en fin dag och tack för din kommentar!

    SvaraRadera