torsdag 24 juni 2010

Ledig torsdag

Dagens uppvaknande var en aning stressigt. Hasse hade kört till jobbet, det mindes jag. Men, vem gick då i trappan? Det tog några sekunder innan tankarna hittade rätt i hjärnvindlingarna. Det var ju sonen. Han sov hemma just i natt efter sommarfest på sitt jobb i går kväll. Efteråt tänkte jag på att det hade inte hjälpt om jag haft telefon, påk, kniv eller något annat hjälpmedel under sängen om det nu varit en inkräktare. Jag hade inte hunnit ta fram det eftersom jag bara låg stel som en pinne och väntade. Som tur är är vår son väldigt fredlig och snäll så inget hände. Men det var ett hemskt uppvaknande.
Efter frukost blev det en tur till färgaffären, blomsteraffären och minsann var där inte öppet i en klädbutik också. Ett par lila highwaterbyxor slank ner i en kasse och innan jag visste ordet av var dom betalda. Jag är mycket nöjd med mitt köp eftersom dom satt riktigt bra och det inte är det lättaste att hitta byxor till min figur. Hittar jag väl något gäller det att handla.
När Hasse kom hem tog vi en lång cykeltur. Vädret är underbart och det har funnits tid att hänga i en solstol också idag.
Solen är nu på väg ner, svalorna pilar snabbt, snabbt runt huset och det är alldeles stilla. Helt enkelt en underbar sommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar