tisdag 15 juni 2010

En liten rapport om knyppling















Jag har haft ett projekt på gång under en längre tid. Knyppelplattan har stått i matrummet, bara att slå sig ner och fortsätta. Har dock inte varit sugen utan gjort en massa annat i stället. Idag kom knyppellusten över mej och i ett huj gjorde jag den färdig. Nu undrar jag om det är någon mer än jag som kan se vad det föreställer?
Det är mitt första experiment med egen design vilket innebär att det inte gör något om man inte kan se vad det är. Det kan man ju inte alltid med konst.
Kan tyvärr inte lotta ut den då den är en present och en till kan jag inte göra eftersom jag inte gjorde något mönster.

5 kommentarer:

  1. Jag har alltid varit imponerad av er som kan knyppla! Jag tycker det verkar så svårt! Tror aldrig att jag skulle kunna reda ut det!

    SvaraRadera
  2. ojoj vad det ser svårt ut! du som håller på med handarbete, gör du skoband också? jag har en skobandsväv (?) som jag försökt sälja på loppis flera ggr, men ingen vill ha den :P Intresserad? Du får den för 50 öre :)

    SvaraRadera
  3. kan du maila till mig så jag får din mailadress, så skickar jag bilden per mail?
    (på väven)
    mail@monstermalla.se

    SvaraRadera
  4. Är det ett fönster med fina gardiner?
    :)

    SvaraRadera
  5. är den alldeles färdig nu? hoppas att han blir glad för den.

    SvaraRadera