lördag 7 augusti 2010

Listan

Lånade idén från Malla som lånat idén från Alexandra. Kan ju vara kul att veta mer om varandra. Gör en lista du med.
Alkohol: Rött vin

Allergi: Ingen, däremot överkänslig mot pollen.

Armhävningar: ca. 25 knästående.

Blyg: vad är det?

Beroende av: min älskling och sex. Är också besatt av olika saker vid olika tidpunkter ex. handarbete, läsa böcker och bloggar.

Betyg: grundskolan 3,nåt i snitt, gymnasiet så gammal att jag hade siffror där också. Låg väl också på 3,nåt. Högskolan VG i de flesta kurser.

Blir glad av: våra underbara, duktiga barn och att vakna bredvid min man till en ny dag.

Bor: i ett underbart hus på landet som snart är renoverat precis som vi vill ha det.

Dagbok: blogg.

Djur: katter, mest våra egna små killar, Belse och Morris.

Drömmar: att jag och hela familjen får vara frisk länge än.

Dåliga sidor: tålamodet kan bli bättre. Är en aning dålig förlorare.

Ekonomi: nöjd!

Familj: maken, två döttrar och en son, en (två?) svärson(er).

Favoritdryck: vatten.

Festar: tack gärna då tillfälle bjuds.

Flyttat: en gång då jag var pytteliten minns ej, hemifrån till hyrt rum, till lägenhet med Hasse och till hus med samme man = fyra gånger.

Fobi: spindlar, huuuu!

Foto: inte fotogenik.

Född: oktober 1958. Gammal? Nej!!

Gillar: promenader, träna, handarbeta, läsa, älska, diskutera högt, vilt och våldsamt. Kort sagt allt som gör livet glatt och intressant.

Graviditet: 1982, 1984, 1987.

Gråter: alldeles för lätt. Finns ingen mer lättrörd människa än jag. Skulle ibland önska att det gick att kapa nerven till tårkällan.

Gör dagligen: njuter.

Hatar: oärlighet.

Hypokondriker: absolut inte!

Imponeras av: personer som vågar stå upp och gå sin egen väg.

Jobb: sjuksköterska och biträdande föreståndare på ett privat sjukhem.

Kaffe: jaaaa!

Kamera: digital.

Kläder: gillar färgglada kläder men lyckas ofta köpa vita, gråa eller svarta. Dock bättrat mig det senaste året på den punkten.

Länder jag besökt: Norge, Danmark, England, Tyskland, Polen, Peru, Nederländerna, Frankrike, Tjeckien, Österrike, Belgien, Spanien, Grekland, Lichtenstein.

Längd: 171 cm

Mobil: bara företagsmobil.

Motto: 1. skratta varje dag. 2. fånga dagen.

Musik: allätare, dock svårt för jazz, riktig hårdrock, heavy metal och liknande.

Musikalisk: sjunger gärna, helst i kyrkan där är ingen som säger åt mig att vara tyst.

Märkeskläder: fullständigt obildbar på dylikt. Är trasan snygg och bekväm skiter jag i vad det står för märke i den.

Naglar: ja.

Politik: svårt, alla har något bra.

Rakning: ja! på många ställe på kroppen.

Rädslor: att vakna med afasi och inte kunna säga allt jag vill få sagt. Bli ensam.

Saknar: så skönt att kunna säga detta, jag saknar absolut ingenting i nuläget.

Samlar: minnen

Sjukdomar: ingen jag vet om tack och lov!

Ska göras: just nu, städa.

Smeknamn: kallade mej själv för Mimmi då jag var liten.

Sol: älskar att ligga i solen.

Sover: på natten.

Talang: kreativ.

Telefonbok: överlever inte utan då mitt sifferminne är lika med noll.

Tränar fysiskt: ja!! på gym 3-4 gånger i veckan. Cyklar och springer lite.

Tränar psykiskt: på att lämna arbetet kvar på arbetsplatsen då jag stänger dörren.

Utbildning: sjuksköterska

Vikt: trist historia

Äcklas av: sniglar

Äter: Nästan allt, dock ej surströmming och marsvin.

Hoppas ni hänger på och gör en egen lista. Det tar lite tid men är rätt roligt att leta i sitt innersta ibland efter vad man tycker.

2 kommentarer:

  1. SÅ roligt att få läsa andras svar också! :D

    SvaraRadera
  2. Samlar på minnen, det gör jag med. Satt och kollade gamla foto för ett tag sedan. Vi måste träffats flera gånger i månaden "förr", alla bilder innehåller någon från er familj samt Anna eller/och Rolf! Men det var en underbar tid!!

    SvaraRadera