måndag 2 augusti 2010

Start på första semesterdagen

Jag startade med att vara en riktigt "duktig" hustru idag. Väckte älsklingen med frukost på sängen. Efter 1 timmes frukost kändes det som om det var dags att göra något vettigt. Men, något annat pockade först på uppmärksamhet. Morgonkel är ju tvunget att prioriteras. När det var avklarat tog, hör och häpnad, fönsterputsning vid. Det var väl något med den bra början på dagen som gjorde att jag orkade med fönstren. Avskyr normalt att putsa fönster. Efter att ha putsat alla fönster på nedanvåningen var jag totalt genomsvett. Satte mig i soffan och stickade den första pulsvärmaren klar.
Visst är det sinnebliden för en god hustru. Frukost på sängen, tillfredställ din man, putsa fönstren och sätt dig och sticka. Anna Anka skulle gillat detta tror jag. Får nog akta mig så det inte blir en vana. Lätt att skämma bort maken kanske.

1 kommentar:

  1. Du blev vinnare även i korsordstävlingen :D
    jag har din adress så armband plus överraskning kommer om några dagar! :)
    grattis!

    SvaraRadera