söndag 8 augusti 2010

Nytt kylskåp

Trodde att jag var smart då jag skruvade ur alla proppar, startade jordfelsbrytaren och skruvade i en och en propp tills jorfelsbrytaren utlöste igen. Då "visste" jag att det var kylskåpet det var fel på, trodde jag. Stolt meddelade jag maken då han kom hem att jag minsann visste att det var kylskåpet som orsakade krångel.
Vad fick dej att tro att det är kylskåpet? var hans svar. Hmm!
Jag förklarade vad jag gjort med propparna.
Han sa bara, jaha! med ett litet överseende leende.
Förklaring krävdes!!
Efter en del förklaringar insåg jag att det kunde vara bra mycket mer: kontakten, skräp vid propparna som drog ström på fel ställe och säkert nåt mer som jag inte vet.
Nu har sonen, elektrikern, kollat läget och det var kanske! spindelnät som satt vid proppen!!!
Resultatet av allt detta blir med största sannolikhet inget nytt kylskåp i vart fall.

1 kommentar: