söndag 26 december 2010

Annan dag Jul

(Kom) så länge hjärtat slår

(Kom) så länge spänningen finns kvar

I morgon är en annan dag

(Kom) så länge solen ler

(Kom) så länge lusten ger och tar

Så fort när allt försvinner

I morgon är en annan dag

I dag är en annan dag. Christer Björkman sjöng för flera år sedan i melodifestivalen om "I morgon är en annan dag". Jag tolkar det som att vi kan börja om. Det som blev riktigt bra i går spar vi i våra hjärta och det som inte blev så bra kan vi göra bättre en annan dag (förhoppningsvis). Det är ju sällan vi gör något som absolut inte går att reparera. Bara vi tar steget att reparera.
Finns en person i min närhet som har som "sport" att märka ord. Säger jag då ska det vara nu, säger jag var skulle det vara är. Jag tror ni förstår hur det är. Till slut tröttnar jag på att hela tiden bli korrigerad och blir tyst. Vi träffas inte så ofta men dagen efter ett möte brukar gå åt till att fundera på hur det kunde bli som det blev. Jobbigt! Det är väl sådant som kallas energitjuvar. Reparera?
Över till något helt annat och mycket mer positivt. I går hade vi en mysig kväll hos mina svärföräldrar. Med var svägerskan, barnens kusin och hennes sambo, sonen, dottern och svärsonen. Kusin L och jag hade efter två? flaskor vin en klar affärsplan på hur vi skulle starta en butik. Nu på nykter kaluv får vi nog tänka över det lite mer. Visst är det härligt med sådan planering, ingenting blir några svårigheter.
Idag får vi nog vila från dansträningen. Mitt knä säger ifrån och älsklingen har tagits i besittning av några elaka virus. Vi har ju två dagar till kvar till resan. Bäst att vila, mysa, kanske läsa någon julklappsbok, sticka eller ta ett skönt bad. Vi får se vad det blir.

5 kommentarer:

  1. Härligt med framtidsplaner, hoppas det blir något av det. Både du och mannen får krya på er nu inför resan.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Nu måste ni vara pigga och på alerten. Ni som har tränat så flitigt med dansen. Vi håller tummarna !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Samhandlingen med andra människor är inte alltid lika lätt, med en del går det sämre. Då låter det som en mycket mysigare samhandling att planlägga butik. Ha en god fortsättning och hoppas danspartnern snart blir friskare :)

    SvaraRadera
  4. Vet precis vad du menar med energitjuvar,har erfarenhet av sådana. Nu måste ni hålla er krya. Inget får ju hindra ert nyårsfirande.

    Kramar Sjökullen

    SvaraRadera
  5. Vaddå? Vår butiksplan var ju klockren! :D

    SvaraRadera