lördag 4 december 2010

Tillbakablick dom senaste dagarna

Har inte hunnit skriva på några dagar nu men i gengäld hunnit titta in hos er.
I torsdags var vi och simmade i simhallen. Det var ett tag sen. Tog 1000 meter och efter det belöningen i form av ångbastu och bubbelbad. Härligt!
I går var jag hemom i en halvtimme efter jobb och innan det bar av till julbord med jobbet. Det var god mat men ska jag dit fler gånger får det bli tjocka ylletröjan i stället för fina toppen. Jag frös så jag var blå om naglarna. Vi funderade på om det var OK att ta bordsduken och vippa om oss eller kanske gardinen. Hon som satt bredvid mej och jag funderade även på att erbjuda diskhjälp! Tänk att få sticka händerna i varmt vatten!!! Nu blev det inget av det. Vi nöjde oss med att värma oss vid värmeljusen. Då vi kom till brunkål, köttbullar och prinskorv var det varma tallrikar. Det var inte helt fel att hålla i dom hellre. Det blev ingen sen kväll. Jag var nog hemma vid tio-tiden. Skönt att krypa i säng då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar