tisdag 7 december 2010

Award

Kollade in vad Annelie med bloggen Skaparglädje skrivit idag och fick en glad överraskning. Jag hade fått en award av henne. Det är min första award. I den ingår att man ska berätta tre saker om sig själv.
Följande stämmer bra in på mej
Kreativ
Glad
Positiv
Kreativiteten ökar med åren men det har nog med att tiden räcker längre när vi inte har några hemmaboende barn och jag har dragit ner på så många "måsten" som jag hade förut.
Jag är oftast glad och positiv. Har svårt för att personer tar ut sorger i förskott. Brukar få höra att: då är man förberedd när det händer. Mitt svar är om det inte händer har jag oroat mej i onödan.

Tänker på historien om den otroligt positive Karlsson som jobbade på bruket. Arbetskamraterna hade lite svårt för hans otroligt positiva livssyn. Vad dom än sa svarade han: det kunde varit värre. En dag när dom satt och fikade tappade han den lilla burken med alla sockerbitarna, han skulle ha till sitt kaffe, på det smutsiga fabriksgolvet. Nu blir han väl ändå irriterad tänkte arbetskamraterna.
Karlsson tittade på sockerbitarna som låg där på golvet och sa: Det kunde varit värre. Det kunde varit strösocker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar