måndag 13 december 2010

Förstörd dans"karriär"?

I morse skippade jag att hämta in tidningen till frukost för att inte riskera att trilla och bryta benet och därmed sabba dansen. Det var nämligen mörkt och is på gården.
I kväll var det dags för den vanliga träningen på gymmet. Hade inte mer än hunnit börja så vek sig foten och det gjorde dj...ligt ont! Jag genomförde passen på mitt eget sätt utan att anstränga foten.
När jag kom hem hade min älskade vän letat upp fina wienervalser på datorn att dansa till. Han hade dragit in högtalare i matrummet så att vi skulle höra musiken riktigt bra. Gissa om han måste ha blivit besviken. Han sa inget utan tyckte bara synd om mej och passar upp mej för att jag inte ska traska runt och anstränga foten. Så klart får jag dåligt samvete för att jag var så klantig och inte kan hålla mig ordentligt på fötterna. Nu är foten insmord med Hot & Cold och vilar. Får väl se om vi måste ställa in vårt danspass i morgon. Det är i vart fall inte så illa att jag tror att nyårsafton blir utan wienervals.
Vad hjälper det att vara försiktig på ett sätt när jag ändå klantar till det? Suck!!

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för ett snabb tillfrisknande!

    SvaraRadera
  2. Ajajaj :( hoppas det inte är alltför illa!

    SvaraRadera
  3. En olycka händer så lätt. Hoppas att foten är bättre i morgon.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch och äsch, du har min djupaste medkänsla. Vilken sabla otur!! Krya på dig :)

    SvaraRadera
  5. Osis, men det ordnar sig nog. Du får vira in och smörja på och allt vad du kan hitta på så du räddar nyårsdansen. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Typiskt.... men bli en "passiv dansare" och ta in så mycket du kan genom att titta på dans,"lyssna på dans", kanske det finns på youtube osv.
    Man kan faktiskt "lura" hjärnan att lära sig på det viset...

    Ha de!

    SvaraRadera