söndag 3 oktober 2010

Frukost och städning i fotomappen

Har ätit frukost för en stund sedan. En tallrik med naturell joggi, olika nötter, skivad banan och några blåbär. Blåbären hittade Hasse på vår buske med amerikanska blåbär. Supergott och jag står mig länge på den.

Hasse är ute och springer orientering och jag måste bringa lite ordning i mina foto.
Har tagit massor av foto den senaste tiden och lagt in dom i datorn men inget mer. Alla är faktiskt inte värda att spara. Tycker det är skoj att ta foto på inget särskilt. Förut var jag en sån som tog foto på födelsedagar, julafton, nyårsafton, bröllop och andra stora händelser. Sedan jag började blogga har jag tagit många fler foto på vardagen. För någon vecka sedan läste jag om en farmor/mormor som skrev om att hon visade sitt album för ett barnbarn och då tänkte på att där inte fanns några foto av vardagen. Det var bara fest vilket hon nu i efterhand tyckte var mycket synd. Jag ska alltså inte göra om samma misstag.

Här är ett foto på en vacker fjäril som placerat sej på vår syrenbuddleja som för första gången blommar. Jag vet att jag skrivit om den förut men det man är stolt över vill man ju visa eller hur?

2 kommentarer:

  1. Absolut!
    Jag ångrar att jag är så dålig på att ta bilder med min kamera, mobilbilder blir det ju bara under mina promenader och så och de är inget att "spara" på och av betydligt sämre kvalitet.
    :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart att man vill, visst kallas den även för fjärilsbuske? eller är det jag som är ute och reser? Här är en som ska inhandla ingredisegrejor till frukosten imorgon! Låter jättegott!!

    SvaraRadera