måndag 4 oktober 2010

Jogging

Hade i ett svagt ögonblick sagt till min vän att det nog var läge att springa en runda i skogen istället för att gå på gym i kväll. När jag kom hem ställdes jag inför faktum: nu springer vi innan maten. Det var bara att hoppa i kläder och löpardojor. Nåja, precis som förut handlar det mer om sakta jogging än att löpa. Rundan på 4 km klarades dock av med bara en vilopaus i form av promenad ca. 25 meter. En krypning blev det också. Kan meddela att gammalt gräs är väldigt starkt. Trampade på gräs som hängde över stigen med höger sko och fastnade med vänster sko under. Plötsligt låg jag där på marken. Gick några steg för att känna så alla ben var hela sedan sprang jag vidare. Det blir ändå en känsla av att luften går ur en när sånt händer. Är trots allt nöjd med dagens motinspass. Nu blir det middag.

2 kommentarer:

  1. Shit va flitig du är med att jogga. All beröm till dig, och en kanelbulle kanske??

    SvaraRadera
  2. Bra gjort men synd at du föll. Var försiktig!
    :)

    SvaraRadera