onsdag 6 oktober 2010

Garn

Skulle försöka beställa garn på en amerikansk sida där dom har jättebilligt garn. Blev lite misstänksam när allt gick över Turkiet. Det står att det är en amerikansk site men adress mm är turkiskt. Hmm??
Sidan heter "yarn-paradise". Någon som har erfarenhet av att beställa därifrån? Jag har lagt en beställning men har fortfarande inte bestämt mej för om jag vågar betala det. Ingen skada skedd så länge inte kortnummret hoppat över till Turkiet. Synd om det inte skulle fungera då garnet är superbilligt. Får väl köpa från en svensk sida annars.
Ty: "Sticka bör man annars dör man"
Visst är det en läcker färg!

4 kommentarer:

  1. Ja, snygg färg :) Har inget svar, ingen erfarenhet av den sidan tyvärr

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dina bekymringar. Jag har aldrig beställt en världens ting från utlandet. Men han äldste sonen gör det hela tiden så det vill helst gå bra tror jag. Han har något 'Paypal' eller sånt så han betalar liksom genom sin bank. Har du någon liknande service i Sverige? Det ska vara tryggare säger han.
    Jo visst är det ett fint garn :)

    SvaraRadera
  3. Du kan väl kryssa i att du vill ha faktura?

    SvaraRadera
  4. Jag hade ett inlägg där jag tyvärr gjorde reklam för denna sida som jag hade upptäckt. Man kan välja vilket språk /valuta man skall handla för ... ja, allt skickas från Turkiet. Nöjd var jag tills det visade sig att halva beställningen var av otroligt konstigt material. Gav det en andra chans men blev ännu mer missnöjd. Tyvärr är det nog bara tur om man får det garn som utlovas ... handla inte där om du inte vill leka ryska rouletten!
    Försökte via mejl kontakt få "rätt" vara men deras engelska är ... nåja, glad är jag inte, skäms dessutom att jag hade gjort "reklam" i min blogg ...
    :(

    SvaraRadera