tisdag 12 oktober 2010

Virus, virus i mängder

Sitter här och tycker en aning synd om mej själv. Jag var tvungen att stanna hemma från jobb idag. Virusen gjorde halsen allt sårigare, hostan värre och som pricken över i:et har näsan börjat rinna. I kalendern stod nog medarbetarsamtal i dag men jag tror att medarbetarna tycker det är bättre att jag och mina visusar stannar hemma eller??
Aldrig någon gång vill jag så mycket som när jag inte orkar för jag är sjuk. Då skulle jag velat bestiga Mount Everest, nåja, det var väl en lätt överdrift. Jag känner dock att det är massor jag skulle gjort om jag varit frisk. Fattar inte varför jag inte gör allt det där när jag är frisk.

4 kommentarer:

  1. Du det där var verkligen filosofering av hög standard. Vilken livssanning, ja, varför gör jag inte allt det där jag tänkte medans jag låg på soffan, varför gör jag det inte nu när jag kan?
    Sköt om dig och krya på dig, det är aldrig kul att vara sjuk, men det går över..

    SvaraRadera
  2. Ja förkylningar kan verkligen sätta en ur spel! Hoppas att dom elakingarna snabbt försvinner ur kroppen igen så att du blir "freskor" ! Krya på dej!

    SvaraRadera
  3. lika bra att vara hemma och kurera sig då!
    krya på dig

    SvaraRadera
  4. ...vitlök, wisky, ingerfära, honung, citron och varmt vatten - det är en dunderkur det!
    Krya på dig och låt kroppen vila mycket.

    SvaraRadera