lördag 23 oktober 2010

Stadstur

Jag tog en trip till stora staden efter att jag löst melodikrysset. Tanken var att hitta någon ny top då jag tycker att det som finns i garderoben är tråkigt. På väg mot centrum kör man förbi en lokal där pingstkyrkan har loppis. Har många gånger tänkt gå in men det har aldrig blivit av. Nu blev det av. Där hittade jag två böcker á 10 kr och en ytterkruka. Jag köpte flera gröna ytterkrukor att ha i vår nyrenoverade hall och döm om min förvåning då jag hittade samma sorts kruka här. Eftersom jag kanske får fler blommor kan det vara bra med ytterligare en kruka. Den följde således också med hem.
Inne i sta´n kunde jag snabbt konstatera att jag nog inte var på humör att handla kläder för jag hittade inget som var bra. Antingen var det för stort, för smått, för långt eller för kort. Ja ni vet kanske hur det är när humöret inte infinner sig.
I stället hittade jag två par fina ljus, ett lila nagellack och en bukett blommor.
Det var hela dagens inköp.
Någon av er önskade att se bild på halskragen jag stickar. Här kommer den.
Som ni ser en härlig lila färg.

1 kommentar:

  1. Jag hittade ett par jeans för 50 kr på stan idag, ides inte prova och dom satt ju såklart inte som de skulle :(
    Aja, det var för mkt folk för min smak!
    Du är så duktig på handarbete!

    SvaraRadera