torsdag 10 februari 2011

Halsband

Har ju lovat er foto av mitt halsband och här kommer det. Jag fann så fantastiska virkade halsband inne hos Tant Grön. Kände att jag bara måste virka mej ett sådant. Föll för det helvita. När jag virkat klart behövde jag en pärla i mitten och en pärla att knäppa med. I tisdagskväll var jag inne på en smyckesite och beställde flera olika sorters pärlor. Idag kom dom på posten! Sydde i pärlorna på halsbandet och voila! ett nytt smycke för en väldigt billig peng. Har andra planer för dom andra pärlorna jag köpte men dom får ni se senare.

Kan inte låta bli att visa ett kort på dotterns och svärsonens ena kise. Hon vet verkligen var hon ska befinna sig för att få storsta uppmärksamhet.

6 kommentarer:

  1. fint halsband och smart kisse :)

    SvaraRadera
  2. Men vilket festligt halsband ! Har aldrig sett något sådant. Det är säkert snyggt på dig.Du kan väl ta ett kort så vi får se hur det ser ut PÅ dig. Varför gör katter så där, lägger sig på konstiga ställen ?? När sonens katt var här för ett tag sedan hittade vi honom uppe på skåpet i badrummet. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jätte fint !!!! kul när man kan göra egna smycken.Ha en skön helg /Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev ett väldigt vackert smycke, du kan inte bara knyppla du kan virka också! Tänk vad mycket det finns som man vill pröva på.
    Den lilla pissen är ju för go där den ligger!
    Och jag har börjat med Vitsippan, det är i det stadiet nu då det inte känns som jag har något flyt överhuvudtaget, men det skall nog gå, fast ibland undrar jag hur....!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. haha klok katt! Fint halsband du gjort, något som inte alla har! trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att du virkat mitt halsband, och så fina pärlor du fått tag på, härlig färg på de blå. heja Mimmi jag tycker det blev jättefint.
    Kram från mig

    SvaraRadera