fredag 25 februari 2011

Ledig fredag

Jag passade på att ta en ledig dag i dag. Hasse har också varit ledig så vi hade en skön sovmorgon, lång frukost och sedan hjälptes vi åt att städa. Jag försökte göra sån´t där man inte behövde gå omkring så mycket men gav upp efter ett tag. Trodde i min enfald att städa toaletten skulle vara att mest stå på ungefär samma yta, några steg hit eller dit. Har ni en aning om hur mycket man går då en ynka toalett ska städas?! Kan upplysa om att man tar många steg. Alltså lika bra att ge upp med att försöka gå få steg.
Nu när jag hade givit upp så tyckte jag att jag lika gärna kunde följa med vännen min när han skulle in och träna. Nej, träna fick anstå.
Jag tog en runda i affärerna. Första anhalten blev bokhandeln för att kolla in om det fanns någon bra bok på rean. Jag fann en fin bok om olika sömmar och stygn. Den heter precis så "Sömmar och Stygn".
Där finns hur mycket inspiration som helst att hämta i den boken. Jag hade ingen aning om att det fanns så många olika sorters stygn. Tänk om vår slöjdlärarinna hade haft lite mer fantasi och inte bara tänkt på att spara och snåla. Då hade det kanske inte tagit 30 år innan jag vågat experimentera, sy, sticka och virka av hjärtans lust. Ja, ja bättre sent än aldrig.
Jag inhandlade också ett par converse skor, lila så klart. Jag ville hemskt gärna ha ett par sådana i höstas men innan jag kom till skott fanns det inga i min storlek. Nu tyckte jag det var bäst att smida medans järnet var varmt, alltså köpa när det fanns gott om dom. 199:- var inte så farligt tyckte jag.
Var också på Kicks och köpte en kroppscreme, Oliv. Den finns i en burk. Det gillar jag för då får man ut allt. Har ni tänkt på hur mycket smörja av olika sorter man kastar när dom är i flaskor och tuber. Tacka vet jag burkar, där får man ut allt. Snålfia? Ja!
I kväll kommer sonen hem och vi ska ha tacos. Det är smarrigt. Sen blir det Let´s Dance. Fast i soffan för min del.
Hoppas att ni får en riktigt skön fredagskväll alla blogvänner!

3 kommentarer:

  1. Då har du gjort ett par bra fynd i affären idag. En reabok och ett par skor, de blir bra när vårvärmen kommer.
    Kram och Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag nog blivit latare och lite äldre ( och en gnutta rikare) men tidigare klippte jag itu tandkrämstuben för att få ut sista rest, och ketchupsflaskan.. Sparsam kallas det ;) Kanske vi kunde få tandkrämen på burk också, det hade varit något. Försök hålla dig lite i ro nu :)

    SvaraRadera
  3. Den där burken står också i mitt badrumsskåp.Jag bara älskar den serien. Måste också kila på rean. Har sett att det ska finnas stickböcker. Ha en stillsam och mysig helg .Kram Eva

    SvaraRadera