måndag 18 juli 2011

Svärmors present

I fredags var det ett gäng glada anläggare som satte fart i svärföräldrarnas trädgård. Dom skulle stenlägga ett parti av gräsmattan som låg i en hästskoformad rabatt. Gänget var min älskling, vår son, dotter och svärson. Just nu har dom en praktikant i sin firma, Joel, från England. Han fick också agera stenläggare.
Det som skulle göras var svärmors födelsedagspresent. Hon hade önskat sig en stenläggning i present. En stor del av släkten hade skramlat ihop till den och vi hade lovat lägga stenen. Eftersom jag arbetade hela dagen så blev det ingen sten buren eller något grävt av mej. När jag kom var det inte jättemycket kvar att göra. I stället hjälpte jag svärmor med maten.
I framkanten ska det stå en båge som det ska klänga honungsrosor på. Jag tror att det kommer att bli väldigt vackert.
Visst är det skoj att göra såna här arbeten ihop. Alla pigga och glada, inga sura miner och mycket skratt. Härlig dag även om jag bara kunde vara med på kvällen.

5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. så fint det blir... va kul när man kan göra saker tillsammans/Kram

    SvaraRadera
  3. Och fort går det när man är några stycken och jag tror också det kommer att bli väldigt fint med en båge där!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present, praktisk och önskad. Ser ut att bli en fin plats, med rosenbågen sen, underbart. Så kul att jobba i lag, allihopa, då är inget jobb tråkigt eller tungt, bara kul :)

    SvaraRadera
  5. Så fint och härligt med gemenskap!

    SvaraRadera