måndag 5 december 2011

Tro det eller ej

Nu har vintern kommit till oss. Idag snöade det!! Bilden blev väldigt mörk men jag hoppas att ni kan se att jag inte lurar er. Det var rejält halt också på sina ställe. För många kommer det som vanligt som en fullständig överraskning att det kan bli vinter. Fortfarande inga vinterdäck. Hörde flera stycken som inte lagt på dom än.
En annan sak som jag har uppmärksammat är det där vanliga med fotgängare som tror att dom är självlysande. Svart jacka, svarta/blåa byxor, svarta stövlar/skor och försäkerhets skull en svart mössa. Det är en vanlig klädsel och vad gör man då? Jo, traskar som den naturligaste sak i världen rakt ut på övergångsstället utan att se sig om så klart. Höll på att köra på en sån typ idag. Kolsvart och hade dessutom mage att se grymt förorättad ut när jag fick bromsa lite hårt för att han inte skulle bli kylarprydnad. Han såg ju mig! Om han hade skänkt en tanke på hur han kunde se mej hade han kanske kommit till den sluga slutsatsen att jag hade lyse på bilen. Blir man kylarprydnad om man beter sig så i trafiken så får man faktiskt skylla sej själv tycker jag.

6 kommentarer:

  1. På med reflexer så man syns i mörkret.
    Ni har fått mer snö än vi har fått.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Sånna är det lov att veva ner fönstret och säga några väl valda ord till! O så fort köra där i från! Så blir det lixom 1-1 :)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig...vansinne att gå i mörkret i mörka kläder.Och ibland på fel sida dessutom. Alla borde ha reflexväst !!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tummen upp för reflexväst.....håller fullständigt med dej , många gånger man irriterat sej på att de inte syns. /kram

    SvaraRadera
  5. åh det är så fint med snö, jag hoppas våran stannar till....april :)

    SvaraRadera
  6. Ja ikväll kom snön hit också, härligt! och det bästa är att man har lite lättare att få öga på dom svartklädda när dom inte längre går i ett med omgivningarna. Jag har nästan fått såna pansarprydnader flera gånger sista månaden och önskat att neonfärgade jackor vore moderna igen. Gott det gick bra :)

    SvaraRadera