torsdag 2 juni 2011

Gökotta

Kristi Himmelsfärdsdag är den stora gökottadagen, åtminstone här i norra skåne. Jag vet inte hur det är i resten av landet. Här arrangerar varje förening med självaktning en gökotta. På en gökotta ska man ha picknick, gärna gå tipsrunda och såklart ska man höra göken. Allt detta sker i ottan. Jag var på min alldeles egen gökotta. Promenaden tog jag, picknicken bestod av frukost på altanen och göken hörde jag. Denna gång i öster, östergök är tröstergök.
Frukosten bestod av naturell youghurt, hemgjord musli, några jordgubbar och hembakad  frallebulle med keso, ägg och rädisor som pålägg. Kaffe är ju också ett måste till (för mej).

När jag tog promenaden passade jag på att plocka en härlig bukett liljekonvaljer som våra husvakter kan njuta av när dom kommer.
Hade anmält mej till två pass på gymmet mellan 9 och 10 i dag men av det blev intet. I går när jag kom hem efter intervjun hade jag en massa väskor och påsar i händerna. I stället för att ställa ner dom och sedan hänga nycklarna på sin krok försökte jag hänga upp dom med allt kvar i händerna. Eftersom kroken sitter lågt så böjde jag mig fram och vred samtidigt kroppen en aning och Ajj!! Ryggen fick sig en riktig knäck. Natten har gått i det ondas tecken. Varje gång jag vänt mig om har jag vaknat av smärtan. Nåja, det känns lite bättre idag. Inga problem när jag går och står, sitta är inte så bra. Nu kommer det ju att bli en hel del gående i Paris och säkert inte så mycket sittande så det ska nog klara sig. Sitta på ett café ibland ska jag nog fixa.

2 kommentarer:

  1. Vilken smarrig frukost!!! härligt att äta ute
    Hoppas du känner dej bättre i ryggen och får en härlig resa till Paris /Kram

    SvaraRadera
  2. mums så gott det såg ut!
    vi hade en massa liljekonvaljer i rabatten men fick lov att rycka bort allt då vi inte vill ha rabatter närmast grunden och jag har tyvärr ingen gräsmatta eller annan rabatt så...de är borta!

    SvaraRadera