torsdag 23 juni 2011

Midsommar

Den här dagen har slagit rekord i att vara stressig. Kunde som vanligt inte gå från jobb i tid. Det har blivit en rälig vana att arbeta över nu. Måste verkligen skärpa mej.
Efter arbetet drog jag in till sta´n tillsammans med mor för att sköta om den stora shoppingrundan på Maxi. Nu tror jag allt är inhandlat. Utanför sålde dom jordgubbar. Idag var dom 10:- dyrare än i förrgår. Det pågår självplock av jordgubbar lite var stans häromkring men tiden finns inte att sticka dit. Får anstå tills efter midsommar.
Vi ska ha gäster midsommarafton och jag har inhandlat flera sorters sill och nypotatis. Har funnit en ny favorit, fiskhandlaren utanför affären i det samhället jag jobbar. Han kommer från Göteborg och har massor av färsk, fin fisk. Han är där varje tisdag och torsdag. På så sätt har vi börjat äta fisk flera gånger i veckan. Det är så gott!
På Maxi var det gott om folk i dag. Just potatis och jordgubbar går ju inte att köpa flera dagar i förväg så det var inte konstigt att det var mycket folk. Nåja, shoppingen gick bra och efter hemkomsten tuggade vi rester idag. Det ville till annars hade jag inte fått in dom nya inköpen i kylskåpet. Mätt och belåten rörde jag ihop en sats med knäckebröd som just nu håller på att bakas. Får se om jag hinner med en tårtbotten i kväll också.
Nu önskar jag alla bloggvänner EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR!!

1 kommentar:

  1. Jag har också fyllt kylskåpet med mat efter min shoppingrunda. Jag är så GLAD för att jag har ett extra kylskåpet i vävstugan. Allting tar sån plats. Och jag har många mjölkdrickande ungdomar hemma i helgen (5 st) så jag har laddat upp med 15 L mjölk, får väl hoppas det räcker annars får de dricka vatten.
    Så vill jag önska dig en riktig Glad Midsommar.
    Kram!

    SvaraRadera