onsdag 29 juni 2011

Underbara kvällar

Det har blivit lite dåligt med skrivandet dom senaste dagarna. Vi har tränat och arbetat. När vi kommer hem på kvällarna så sitter vi bara ute i solen och njuter. Det är fantastiska sköna kvällar nu. Bäst att ta tillvara på dom. I måndags ringde älsklingen upp mej på jobb 40 minuter innan jag slutade och undrade om han skulle ta med sej en kycklingsallad och komma för att vi sen skulle kunna köra ut till havet? Vad svarar man på det? Naturligtvis ett rungande JAAAA! Han kom och vi körde ut till Mellby, låg i solen och njöt. Körde inte hem förrän vid 19:30-tiden. Jag lyckades till och med få honom i vattnet. Han vill helst ha minst 25 grader om han ska bada. Det var faktiskt riktigt varmt och skönt i vattnet.
I tisdags var det dags för träning på gymmet. Vi var överraskande många trots värmen och solen.
Vi hade bestämt oss för att cykla till våra respektive arbete i dag. För min del är det 2,5 mil och Hasse får lägga till ytterligare 5 km innan han är framme. Nu kan vi ju inte cykla tillsammans eftersom våra arbete ligger i rakt motsatt riktning mot varandra. Jag gjorde min tur på 1 timme och 15 minuter. Bra jobbat tyckte jag. Kände mej riktigt stark och energisk efter duschen på jobbet. Hem tog jag en annan väg och längde på så sätt rundan med två km. Det innebar naturligtvis lite längre tid. Men, man vill ju ha lite motion också! Ha, Ha.
I dag har dom varit och lastat av våra fönster som ett par killar ska komma och sätta in i morgon. Vi har äntligen bestämt oss för att byta alla fönster på ovanvåningen. Endast två sidor att putsa. Tjoho!
Den här skönheten blommar som vackrast nu. En amaryllis till som inte fattat att det inte är jul. Jag tycker dock inte att det gör något. Den är väldigt vacker med sin röda kant runt de vita kronbladen.
Här är en annan skönhet som kommer på rätt årstid. En av våra liljor har slagit ut i rabatten. Jag tycker den har en underbar djup röd färg. Nu väntar jag bara på att dom nya liljorna som vi köpte i år ska slå ut. Där finns stora knoppar i alla tre.

6 kommentarer:

  1. Va mysigt med sallad och bad, det är ju så man skall göra så klart, när det är så här fint som det är nu! Livskonstnärer är ni!
    Spänstig cykling!
    Och amaryllis nu, det var lite kul! Dom är alltid fina och din var underbar!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det sköna sommarkvällar nu, bäst att njuta så länge det varar.
    Hjälp vad hurtiga ni är som cyklar till jobbet. Ni måste vara morgonpigga för det tar ju ganska lång tid att cykla innan ni är framme.
    Liljan du har i din trädgård är helt fantastisk.
    Sommarkram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Cykla till jobbet 2,5 mil ....jag beundrar dig verkligen för. Det är lååångt. Liljorna är fantastiska !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor! Men hur orkar du cykla så långt, du är verkligen en kämpe.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Mycket fin lilja och ett lika fint foto.
    Marie-Lousie
    som har svårt att skicka kommentarer till dig. Vet inte vad jag för för fel.

    SvaraRadera
  6. WOw 2,5 mil ingen dålig cykeltur Bra jobbat!! själv cyklar jag varje dag till jobbet ,men jag har bara 5 min till jobbet /kram

    SvaraRadera