måndag 13 juni 2011

"nya" kläder

I går kväll kom jag på att mina två par "somriga" byxor låg i tvätten och det enda som stod till buds i dag skulle vara ett par jeans. Den väderprognos jag såg lovade väldigt varmt och solsken. Jeans är ingen höjdare i sån värme. Jag gjorde en djupdykning i garderoben och fann en gammal klänning som jag förvisso använt en hel del även då jag burit omkring på fler kilo men som då suttit rejält tajt. Provade den och fann att med en insyning av sömmarna i sidorna skulle den fungera nu också. Sagt och gjort jag sydde in den och det blev hur bra som helst. Det blev dagens överraskning för alla på jobbet. Dom hade aldrig sett mej i kjol/klänning och jag fick många positiva kommentarer om att det var snyggt. Får kanske använda dom plaggen lite oftare på arbetet. Nåväl, det är riktigt roligt med alla positiva kommentarer och jag vill även passa på att tacka för alla uppmuntrande och positiva kommentarer jag fått under min viktresa av er bloggvänner. Blir lika glad varje gång.

Visst måste man köpa lite souvenirer när man åker på semester. Våra souvenirer denna gång bestod i några flaskor rött och rosévin. Hade gärna köpt med några goda ostar också men dom hade nog inte mått bra i värmen innan dom kommit hem. Det fick räcka med vinet. Skoj med något som inte finns att köpa på vårt svenska systembolag utan är personligen importerat. Om något är riktigt gott så får vi väl resa till Frankrike igen för att inhandla fler flaskor, ha, ha.

1 kommentar:

  1. Typiskt att sommarkläderna låg i tvättkorgen, men du kom ju på en bra lösning ändå.
    Jag har något till dig på min blogg-titta in får du se.
    Kram!

    SvaraRadera