måndag 13 juni 2011

Kram


Jag har fått en kram av Anne-Lie med bloggen Skaparglädje. I utmärkelsen ingår tre saker att göra:
*Krama om den första person du träffar efter det att du läst det här inlägget.
*Skriv en lista på 10 bra saker om dig själv och sätt ut den på bloggen.
*Skicka kramen vidare till tre av dina vänner.



Eftersom jag läste inlägget från Anne-Lie nu sent på kvällen var den förste person jag träffade på föga överraskande min älskade make. Han fick alltså kramen.


Sen ska jag skriva 10 bra saker om mej själv. Det är lite som Anne-Lie skrev att åtminstone vi kvinnor ofta har svårt att säga något positivt om oss själv. Det är väl den berömda Jantelagen som spökar.
Jag ska i alla fall göra ett försök.
1: Jag är envis (kan vara negativt) men använder det ofta då jag vill pressa mig själv att göra något svårt.
2: Jag är ordningssam
3: Jag har ett mycket positivt sinnelag
4: Duktig på olika handarbete
5: Duktig på att sköta blommor och trädgård
6: Jag är en bra arbetsledare. Har faktiskt fått höra det flera gånger av personalen
7: Jag är bra på att bara vara emellanåt
8: Jag är en bra mamma. Har även hört det ibland.
9: Jag är bra på att säga nej
10: Jag är bra på att måla när vi renoverar
Puh! det var 10 saker!


Nu ska jag skicka kramen vidare till tre bloggvänner och det blir dom här tre:
- Gremlinsmamman Tack för alla goda skratt
- Tankar vid midnatt Tack för många fina tankar
- Snäckskalsdalen Tack för massor av fantastiska foto

Jag vill också tacka Anne-Lie för den härliga kramen!

4 kommentarer:

  1. Tusen tack! Så gulligt av dig!
    Kul att läsa om dig också, och det är roligt att det är positiva saker man skall skriva om.
    Jag håller på att fundera, det gäller ju att plocka ut 10 saker, BARA, jag måste välja, alltså......skojar!
    Väldigt rart, tack!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att du tog emot min kram och skickat den vidare
    Många av dina punkter känner jag igen dig i. Roligt när man lär känna varandra genom bloggandet. Punkt nr 7 skulle jag behöva lära mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack!! Va kul att läsa om dina 1o förresten!:-)

    SvaraRadera