måndag 20 juni 2011

Kalas

Som jag skrev skulle vi på 75-årskalas igår. Det var ett trevligt kalas. Flera av Hasses kusiner som vi inte träffar så ofta var där och vi hade en hel del att prata om. På kusinbarnen ser man hur gamla vi själva blivit. Herregud, det var ju inte länge sen vi alla satt där, utan barn och hade massor av planer på vad vi skulle göra. Nu sitter alla våra barn där och berättar om utbildningar som precis är klara, lägenheter/hus som köps, var jobben finns och vad dom har för andra planer. Fattar inte var tiden tagit vägen.
Massor av mat hade svärmor bullat upp med och jag gillade att det var för min del bra mat. Gott var det! Till kaffet fick vi både cheesecake och rabarberpaj. Mums!!
Allt som allt en mycket trevlig eftermiddag/kväll med många glada skratt.
Idag har regnet verkligen gjort sitt bästa för att dränka oss. Hasse har varit ledig och kunde informera mej om att alla tre katterna legat inne i vår säng hela dagen. En riktig sovardag med andra ord. Hasse hade en plan om att rensa i grönsakslandet men insåg att så mycket vatten nog krävde en vasskördare! Nåja, så illa var det inte men lite mer sol blir vi inte ledsna över.
Träningsvärken har varit tröttsam idag. Så fort jag suttit en längre stund på jobbet har jag känt mej som en trött 90-åring då jag rest mej upp. I hopp om att ont kan med ont fördrivas blev det två pass på gymmet i kväll. Det gick jättebra och jag kände inte alls av någon träningsvärk. Nu känns den däremot igen. Jag kan ju inte träna hela tiden eller...?

2 kommentarer:

  1. Ja, nu räcker det med regnandet nu får solen och värmen väldigt gärna komma tillbaka.
    Vad roligt att kalaset blev lyckat, trevligt att få träffa släktingar som man inte träffar så ofta.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Trevliga kalas är är fina minnen, speciellt om man inte träffas så ofta. Du är så duktig på att träna, och inte tröttna, trots träningsvärk. Det negativa med allt regnande är att mossan i våran trädgård trivs kolossalt bra.

    SvaraRadera