lördag 24 september 2011

Bokmässan

Tidig uppstigning trots ledig dag. Kändes ändå helt OK då något roligt väntade. Jag och I skulle åka till Bok och biblioteksmässan i Göteborg. Vi har alltid jättetrevligt när vi träffas och dagens trip blev inget undantag. Hon blev emellertid bekymrad när hon såg mig komma haltande på stationens parkering. Hon bestämde raskt att vi skulle gå tillsammans på bokmässan så hon kunde hjälpa mej om det behövdes. Dom sista tre kvarten hade hon insett att jag klarade mej bra själv för då delade vi på oss. Hon är en riktigt go´väninna och vi har så skoj ihop. Munnen går i ett på oss. Eftersom det ibland går långt mellan våra träffar så har vi alltid mycket att prata om. Tack I för en superbra dag.
Vi träffade på flera författare och några fastnade på foto men tyvärr hade batterierna i kameran laddat ur så jag ska delge er foto när batterierna är laddade igen.
Vi var rörande överens om att årets bokmässa inte var så bra som alla de föregående vi varit på. Var fanns alla riktiga böcker? Det fanns jättemycket pocketböcker och ljudböcker. Vi är båda av den åsikten att inget slår en riktig bunden bok. Det är en viss känsla att hålla i och öppna en ny bok. Bokia hade barnböcker, pocketböcker och massor av pärmar, block, pennor och annat skrivtillbehör. Hmmm? Inga riktiga böcker alls. Inte godkänt!
Jag hittade trots det några böcker. En om löpträning som Hasse fick, har tänkt läsa den själv också. Denise Rudbergs nya deckare "två gånger är en vana", matrevolutionen av Andreas Eenfeldt, en bok om vandringsleder i Frankrike och Italien och en som ska bli en julklapp till någon. Började läsa på matrevolutionen på tåget hem och den verkar bra. I morgon ska bli en lat dag med läsning och stickande på sjalen jag har startat på.

3 kommentarer:

  1. En lat dag är nog skönt för både dig och knäet. Enig, en bok är en bok, inte bara något man läser. Det är liksom hela konceptet, känslan, prasslet.. inte helt det samma att somna med pc på bröstkorgen. Ha en fin söndag :)

    SvaraRadera
  2. vad mysigt, ett år ska jag också åka dit :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att du hittade ett par böcker när du åkt så långt. Fast dagen med vänninan förgyllde ju din dag ändå.
    Kram!

    SvaraRadera