torsdag 8 september 2011

Skoj på gång

Har bokat tågbiljetter till Göteborg den 24 september. Vad händer då där? Jo, årets bok- och biblioteksmässa. En fantastisk mässa med många berömda författare som presenterar sina böcker. Det är så intressant att lyssna på dom. I år är temat "tre länder - ett språk". Det blir mycket tysk litteratur. Spännande!
Det blir femte året jag åker på mässan. Jag och en väninna har varit där alla gångerna. Några år har även en tredje väninna varit med. Vi brukar träffas några gånger per år i en bokcirkel, Bokmalarna.
Vi brukar vara duktigt trötta i fötterna när vi kommer hem med våra bokfynd.
Ser verkligen fram emot den 24:e.
Blev du nyfiken på mässan och vad den har att erbjuda så gå gärna in på länken och kolla.
Vi kanske ses där.

4 kommentarer:

  1. Ja aber sicher, es klingelt sehr interressant. Aber schade doch, es ist viel zu weit weg...
    Ha en fin fredag :)

    SvaraRadera
  2. Tänk, jag har bott alldeles i närheten tills för 5 år sedan och jag har aldrig varit där jag som älskar böcker - hur kan det bli så?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. bodde jag närmare skulle jag absolut åka!

    SvaraRadera
  4. Titta in hos mig så har jag något till dig.

    SvaraRadera