lördag 10 september 2011

Test av nya skor

Förra helgen köpte jag nya löpardojor. Mina gamla var lite utgångna och det är ju viktigt att ha bra skor när man springer. Lördagens löprunda blev första testrundan. Alltid spännande att känna efter om man trivs i dom. Det gjorde jag! Kändes som om jag flög fram men tyvärr visade tiden att så inte var fallet. Det var en högst vanlig tid, 43 minuter på 6,1 kilometer. Klagade min nöd hos älsklingen när jag kom hem. Han sa bara: Jag sprang 8 kilometer igår på 53 minuter och det har jag sprungit på 35 minuter. OK, det var förvisso 15 år sedan!
Där fick jag alltså ingen tröst. Får väl trösta mej med att i fjol vid den här tiden sprang jag inte en meter.
Mina nya löpkompisar.
Efter löprundan blev det som vanligt frukost och Melodikryss.
Har också hunnit med en runda i växthuset och plockat hela svampkorgen full med tomater. Dom mognar i en rasande fart nu. Efter det blev det en dusch och nu skiner solen. Dax att hänga ut tvätt. Efter lunch ska vi ut i svampskogen. Hasse såg stora, fina, rödgula trumpetsvampar när han sprang i går. Dom ska inhämtas idag.

1 kommentar:

  1. Här var det stor aktivitet idag. Lyssnade lite på Melodikrysset bredvid baket idag . Tyckte det var svårt. Eller ? Kram Eva

    SvaraRadera