fredag 23 september 2011

Så är det fredag igen. Härligt! Dagen har rullat på bra och jag känner mej nöjd med arbetet som gjorts idag. På hemvägen kom jag på att vår fiskleverantör från Göteborg åter står utanför affären och säljer fisk. Jag kan bli helt galen och handla flera olika sorters fisk när jag kommer dit. Allt ser så gott ut. Det blev färsk lax som vi ska ha till middag idag. Till den ska vi ha blomkålsmos och sallad. Kunde inte låta bli att också köpa färska räkor, dom såg så smarriga ut.
Nu kom vår käre granne och vilken tur att jag köpte lax till mer än två personer. Vi bjuder honom på middag.
Rött vin till laxen? Ja, det går bra!
Hur ser era middagsplaner ut i kväll?

1 kommentar:

  1. Efter att ha suttit och rensat trattkantareller med dottern en timme blev det ingen avancerad matlagning här inte. Makaroner och Falukorv bjöds det på idag. Men imorgon blir det festligare, det kan jag lova redan nu.
    Ha en skön helg och hälsa din man.
    Kram!

    SvaraRadera