söndag 13 mars 2011

Dag 5

Nu har jag kört soppa i dagarna fem. Det har faktiskt gått mycket bättre än jag trodde. Tycker inte alls synd om mej själv. Herregud, jag har det bra! Jag har mat om jag vill. Det är inte alla som kan säga det. Vi hade gäster idag och dom bjöd vi på citronkladdkaka till fikat och köttfärssoppa med bagutter till middag. Jag tillagade allt och bakade! Avsmakningen fick dock Hasse sköta. Ärligt, det störde mig inte att äta min påssoppa när dom andra åt köttfärssoppan. Känns riktigt bra.
Igår var vi på Pingskyrkans loppis i stora staden. Jag fyndade tre böcker för den enorma summan av 20 kronor. Den första har jag läst ut idag. Den är skriven av Lise Nörgard. En dansk författare som skriver med en stor portion humor. Jag har läst två av hennes böcker förut bl.a en som heter Volmer. Minns att jag skrattade så jag fick ont i magen. Kan verkligen rekommendera hennes böcker.

4 kommentarer:

  1. Hejsan !! Glöm inte mejla mig din adress, så kommer boken till dig !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen standhaftig, tänk att klara kvällen ed gäster också. Detta fixar du galant :)

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!
    Boken Volmer har jag också läst, mycket rolig :)

    SvaraRadera