söndag 6 mars 2011

Söndageftermiddag

Strax efter middag i dag bar jag ut en stol på altanen och satte mej där. Det syns inga direkta spår efter någon solbränna men det var skönt att sitta i solen ett tag. Kändes inte jättekallt hellre.
Bakade två tårtbottnar lite senare. Vi har kalas här i morgon. Nu fixar Hasse resten på tårtorna, garneringen.
Jag körde ett pass Mage-Rygg på gymmet idag och sen bestämde jag mej för att testa motionscykeln 30 minuter. Doktorn sa ju att det skulle vara bra att cykla men utan belastning. Så gjorde jag och det kändes förvånansvärt fint. Mitt knä protesterade inte alls. Härligt! Jag är på bättringsvägen. Jag blir grinig när inte kroppen lyder mina instruktioner utan tjurar och det gör ont. Idag känns det dock riktigt bra. Gymmet ska ha 1-årsjubileum och har bjudit in till mat och dans på dansstället i stora staden. Påskdagen går partyt av stapeln. Jag anmälde oss två idag. Ska bli riktigt roligt att se våra gymkompisar lite uppklädda och inte bara i tigths, linne och gympadojor.
I kväll blir det en god middag och sen Wallander innan det är dags att hoppa i bingen.
Vad hittar ni på i kväll?

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig söndag du haft.
    Själva har vi packat och varit på tippen. Sitter i soffan nu och har precis sett doldisen. Ha en fin kväll. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Underbart skönt att få njuta av solen.
    Jag gör ingenting ikväll, är lite ledsen och nedstämd, har hänt en del tråkigheter i familjen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vi gör precis samma som ni. Söndag efter söndag....om det inte händer något annat.
    Vad skönt att sitta i solen idag ! Jag tog en långpromenad medan vovven var hos frissan. Så jag kunde gå i min egen takt. Riktigt skönt ! Natti // Eva

    SvaraRadera