tisdag 8 mars 2011

Första dagen i resten av mitt liv

Ja, så är det förstås för oss alla. Jag har en alldeles speciell anledning att tänka så idag. Det är ju internationella kvinnodagen idag inte sant. Då ska man ju som kvinna bejaka sig själv och sina idéer och lustar tycker jag. Det har jag gjort genom att börja på en viktminskningsgrupp på Easy Life, vårt gym. Dom har även en viktminskningsdel men när vi började där var jag säker på att jag skulle lyckas gå ner alla mina extrakilo med hjälp av träning. Har gått ner ca. 3 kilo och snart tränat 1 år!! Alltså misslyckats. Nåja jag har omformat fettet så att jag gått ner en storlek i kläder men det räcker inte för mej. Nu när knäet har strulat har det blivit kass med träningen och det känns bums. För 1,5 vecka sen var jag utled på mig själv. Då bestämde jag mig, nu eller aldrig. Jag anmälde mej. Ja, jag vet att det finns det som är värre än 20 överflödskilo men just nu är dom riktigt pestiga och det handlar ju om mina tankar och känslor här eller...?
Idag var väl en bra dag att starta, på kvinnodagen. Det var massor av information och invägning. Jag tänker inte roa er med min vikt men tänker återkomma då och då med resultatet av detta.
För min del innebär det att "äta" pulversoppor/drickor i 6 veckor. Sen går man succesivt över på mat. Jag har en längre tid funderat på en ny soffa. Om jag får riktig tuggabstinens så kanske dynorna åker i den gamla och vi tvingas köpa en ny. Då har det ju kommit något gott ut av det hela.
Ni som nu tänker man kan inte gå ner i vikt av pulver, man går lika fort upp igen osv. Kom med dom kommentarerna nu så har vi det avklarat.
Skämt åsido: Jag ska fixa detta!!! Pepping mottages med tacksamhet.

6 kommentarer:

  1. Men kära dig, jag har sett Rosa på bal, eller tant gredelin är kanske bättre. Var tusan stoppade du undan alla dom kilonen i den balkjolen? I bagaget på hotellrummet? Träningen har iallefall satt sina spår i så fall, du är ju en flott dam! Pulver eller ikke, det handlar om ditt välmående, om du menar du behöver det så gör du det, det ska väl ingen annan lägga sig i. Själv klarar jag ju inte sluta med en enda dårlig vana just nu så jag är imponerad över dig från förr,(samba och afrikanska rytmer, träning, simning och inte minst wienervals), blir jag väl ännu mer impad nu. Här sitter jag med 30+ kg,storrökare,lat o s v. Du är verkligen ett beundransvärt kvinnfolk :)

    SvaraRadera
  2. Oj vilka ambitioner. Bara att önska lycka till. Min träning består av simning ,( har inte varit så regelbundet på sistone ), promenader och snart ska jag komma igång att cykla. Det är tufft med pulverkäk. Men mycket kan man göra för att må bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Har man inställningen att man ska fixa det så gör man!!! Du kommer att må fin fint efter ett tag och ditt knä blir säkert också bättre av att du går ner i vikt också bara fördelar/Kramar

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Detta kommer du att fixa hur bra som helst! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Du kommer att lyckas så jäkla bra! Jag vet för jag har provat! Rekomenderar det varmt! De första dagarna är tuffa men man är å andra sidan rätt så redo, sen går det av sig själv! Se till att boka upp helgerna med skoj annars tycker man lätt synd om sig själv för man inte får äta en massa gott. Underbar känsla när man väger sig! Stort Varmt Lycka till!
    Klipper mig i hässleholm för min kompis Anna känner en frissa där, superduktig! Salong Blå!

    SvaraRadera