måndag 21 mars 2011

Helgens begivenheter


Har ju varit frånvarande här på bloggen i helgen. Vi har tillbringat den i Stockholm. Fantastiskt väder, emellanåt kunde vi gå utan både mössa och vantar.
 Anledningen till Stockholmsresan var att vi skulle se Romeo och Julia på Göta Lejon. Det är ju Måns Zelmerlöv som spelar Romeo. Det gör han med bravur. Vi hade inte läst på om detta mästerverk innan vi åkte vilket vi kanske skulle gjort. Det var lite mer en rockmusikal än vi väntat oss. Absolut inget fel. Bra låtar och otroligt bra aktörer men min älskade make hade förväntat sig en mer klassisk Romeo och Julia. Han blev lite snopen men gillade även denna. Vi kan rekommendera den då den är klart sevärd. En härlig kväll!
Så här vackert var Stockholm i lördags!

Vi sov på hotell Radisson Blue Royal Viking. Rekomenderar varmt det hotellet om ni ska till Stockholm. Ligger 5 minuter från Centralen, har mycket serviceminded personal och världens mest fantastiska frukost. Skulle vilja träffa den som saknar något på dom borden. Dessutom var där hela tiden personal som fyllde på, plockade och torkade. Frukosten serverades dessutom fram till klockan 11! Vilket betydde lång härlig sovmorgon. Andra hotell jag varit på där har man slutat fylla på faten då det varit ca. 1 timme kvar. Så icke här. Även dom som kom allra sist hade lika mycket och fräscha grejer att välja på som dom som var där klockan 7. Storartat. Dom vet verkligen hur gäster ska behandlas. Det talade jag om för tjejen som plockade av vid vårt bord och hon lovade vidarebefordra det. Skönt att kunna göra någon glad. Eftersom jag ihärdigt höll på med min diet trots detta överflöd av mat så hade jag god tid att studera uppläggningar och allt annat runt frukosten. Min älskling har lovat en ny trip till Stockholm och samma hotell när jag är färdig med min diet.
Dom hade till och med en Japansk bufé-frukost med ris, sjögräs, tofu och annat gott.
Under söndagen hade vi mycket tid över. Tåget gick inte förrän vid 18-tiden på kvällen. Vädret var på topp och vi promenerade runt i stan. Vi tittade in och beställde en guidad visning av Halwyllska museét. Mycket sevärt!
Vi satt vid Nybroviken och solade. (Vi slapp i alla fall ståplats där.) Det var massor av människor ute och rörde på sig.

Här är solglittret över Nybroviken och ni ser även lite vågskvalp efter Vaxholmsfärjan.


3 kommentarer:

  1. Låter som en fantastisk skön helg i Stockholm.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Va kul! Låter som en riktigt härlig vistelse i huvudstaden! Ja det får ni göra så att du också kan äta nästa gång! Var det inte tufft att inte äta själv på när dom andra åt? Ha ha kommer ihåg första gången jag hörde talas om en ståplats i Nybroviken.... gäller att hålla tungan rätt i mun så att man inte hamnar där! Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  3. Å va härligt med en liten Stockholmstripp, vi brukar också ta en tripp dit vår och höst och gå på något och njuta av att bo på hotell, sist tittade vi på "We will Rock You", men nu ivår blir det inget, måste ju kunna orka gå mycket/Kram

    SvaraRadera