lördag 26 mars 2011

Symässa

Har varit i Malmö på Stora symässan idag. Inhämtat en hel del inspiration som ju är gratis. Även handlat en del. Köpte lite fina pärlor och hängen. Tycker om att dekorera mina stickade alster med pärlor eller annat bling-bling.
Köpte även en liten "tavla" för fritt broderi. Har aldrig provat på det förut. Här finns inget mönster, du använder vilka stygn du vill och fyller i dom vita partierna. Sen kan man dekorera med pärlor, knutar eller andra stygn i det färglagda. Hon som visade och berättade var mycket inpirerande och jag kunde inte låta bli att handla. Hon sa att det gick bra att ta ett mönstrat tyg, vitt tyg målat med akvarell eller i stort sett vad som helst att sy på. Låter som en skön sysselsättning. Någon av er som testat fritt broderi?
Köpte även ett nytt knyppelmönster på ett halsband. Kommer foto när jag knypplat det.
Det var dock inte så mycket stickgarn där i år vilket var synd tycker jag. Däremot var kvoten för pärlor och tyg fylld med råge.

Den här väggprydnaden tycker jag är så vacker. Har glömt vad den är gjord i för teknik.


Det här är ett fint arbete i lappteknik. Har hellre aldrig provat det men just nu finns inte tiden för allt jag skulle vilja göra.
I vilket fall som hade vi en trevlig dag. Det var åtminstonde varmt i luften när vi åkte och tro det eller ej, det blåste inte i Malmö! Tror aldrig det hänt förut.

6 kommentarer:

  1. Det är kul med såna inspirationsturer. Men man har aldrig tid till allt, tror inte jag haft det om jag slutade jobba heller.
    Helt nydelige kattungar :)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det fanns mycket fint att titta på i Malmö. Ditt nyinköpta broderi i fri teknik låter spännande, jag har aldrig provat på det. Du får visa bild när du är klar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skulle behövt en sån där mässa för att få inspiration till handarbete. Har ju bestämt att sätta igång med det under det här året.

    SvaraRadera
  4. Å va kul!!har så många år tänkt åka dit men aldrig blivit av , ska bli jätte spännande och se när du gjort klart dina alster du köpt speciellt det knypplade halsbandet /Kram

    SvaraRadera
  5. Där hade jag också velat vara, jag visste om det, för länge sedan, men glömde bort det. Nu är det ju en bit att åka om jag skall till Skåne, men ändå....
    Jag broderar fritt med jämna mellanrum och mest bara med kedjestygn och knutar, jag tycker det är jättekul! Jag skall plocka fram lite av det jag gjort och visa på bloggen någon dag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med inspiration ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera