torsdag 10 mars 2011

Dag nummer två

Så har då andra dagen av min diet nästan kommit till ända. Igår var jag rätt hungrig hela dagen. Det kan jag stå ut med men jag har blivit så fruktansvärt trött. Går liksom på sparlåga hela tiden. Känner mej riktigt loj och trög i hela kroppen. Har dessutom haft lite huvudvärk. Jag hoppas att dom här trista grejorna går över så småningom. Vår ledare sa att det var uppförsbacke dag 3-5 och sen gick det mycket lättare. Hoppas, hoppas.
Jag har märkt att kroppen och tankarna går på autopilot. I personalmatsalen som jag måste gå igenom när jag går ut från mitt kontor står en fruktskål, diverse nötter, russin, torkade bananer mm som används till frukosten. Ibland när jag varit hungrig på eftermiddagen har jag tagit en hand full mandel för att dämpa det värsta. Nu känner jag att det rycker till i benet att vika av mot det bordet där dom sakerna står. Det rycker också i handen att plocka. Hittills har jag stått emot men jag måste tänka aktivt på att inte ta något.
Förutom ovan beskrivna symtom på missad mat fryser jag hela dagen. Jag är normalt frusen av mig trots allt extra fett som borde värma. Jag brukar dock bli varm om jag tar en extra tröja på mej men nu hjälper inte det. Dessutom har vädret varit rent skit här idag. Snö i morse och i förmiddag. Allt blev vitt. Sen började regnet och i natt ska det blåsa. Det gör ju inte humöret på topp precis. Nä, det här var ett gnälligt inslag. Tror det är bäst att jag slutar nu och koker mej lite kaffe. Det kanske botar huvudvärken och värmer inifrån.

2 kommentarer:

  1. Vilken karaktär , jätte bra jobbat, bara någon dag till sen kommer du känna att det går av bara farten ... Bra kämpat !!!!/Kramar

    SvaraRadera
  2. Nä men bara för att man tycker olika behöver man inte tycka att den andre tycker fel, anser jag :)
    Jag har själv aldrig varit på dagis och inte mina syskon heller och vi har blivit vanliga sociala människor ändå (ok, kanske inte alla syskon ;)).
    Med mitt och Leons jobb har vi inte möjlighet att jobba kvällar eller helger men däremot har jag valt att inte jobba heltid, just för att förkorta barnens dagar OCH för att jag vill hinna vara med dom.

    Jag tycker ju inte heller att de som väljer bort dagis gör ett dåligt val, jag vill bara inte att de som faktiskt måste alternatvit vill ha dagis att de ska känna sig sämre på ngt sätt.
    Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera