onsdag 23 mars 2011

Jag irriterar

Hastighetsbegränsning, ett fult ord? Jag kör en väg till jobbet som är begränsad till 80 km/h. Jag kan tala om att dom som kör 80 är lätträknade. Jag verkar mest vara en irriterande bromskloss för deras framfart. Nästan alla kör om så fort dom har en chans. Ibland kan jag säga att det chansas lite väl mycket. Efter omkörningen trycker dom plattan i botten. Jag kan nästan höra orden: dj...la kärring som ligger här och kryper i 80! med andra ord är jag en stor irritation för många varje morgon. Jag bidar min tid och väntar på poliskontrollen som jag ska segla förbi i min krypfart medans omkörarna betalar sina böter.
För er som känner mej: jag vet, jag har också kört fort en gång i tiden. Nu är det inte så roligt längre. Vet inte om jag blir äldre och klokare. Snarare äldre och mer rädd om livhanken.

Bild lånad från Ankis resa.
Till fortkörarna kan jag rekommendera att sätta på en CD-bok. Det gör att jag kör sakta i vart fall. Typ, bara höra lite till! gäller.
Den här skylten finns att köpa via Nordic import.

4 kommentarer:

  1. Du får mig att tänka på haren och sköldpaddan,hi,hi.. Vem kom först fram? Kör nog ganska stilla och tryggt jag också, får en bättre start på dagen då :)

    SvaraRadera
  2. Ooops, jag kör nog nästan jämt för fort. Utom i tätbebyggda områden. Faktiskt. Men annars så....Fast jag blir aldrig irriterad i trafiken, jag tycker att man ska köra som man vill. Fast jag borde hålla hastigheterna bättre, det borde jag. Nu fick jag tänka till lite!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Man tjänar inte speciellt mycket på att köra fortare ,fast många tror det, jag fick gå en Eccodriving kurs genom jobbet eftersom jag kör mycket bil mellan mina "vårdtagare" och efter det har jag ändrat min körstil och tänker mer , det är otroligt vad man kan få ner bensinförbrukningen/kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig....man ska köra försiktigt och säkert. Ses vi i Helsingborg på söndag ?? Jag ska nog kolla efter din dotter på trädgårdsmässan. Kram Eva

    SvaraRadera