torsdag 17 mars 2011

Inte allt man förstår

Idag hade jag beställt tid hos en kvinna som arbetar med mjukzonterapi. Jag har varit hos henne förut och då botade hon mina armar från att somna ideligen. Som ni vet har jag ju haft ont i mitt knä länge nu. Jag bestämde mej för att testa henne igen. Beställde tid för ett tag sen. Häromdan hade jag så ont att jag även ringde vårdcentralen. Där fick jag tid i morgon. Tiden på vårdcentralen berodde på att jag egentligen inte trodde innerst inne på att mjukzonterapi kunde fixa mitt knä. Hon tar däremot friskvårdscheckar så jag behöll tiden då jag inget förlorar. Idag gick jag dit. Hon började med att låta mej stå upp och hålla i britsen. Sen la hon händerna på olika ställe på ryggen. Hon berättade att det onda i knä´t kom från ryggen och att mina muskler var förfärligt spända. Hon höll nog på 30 minuter på ryggen sen fick jag lägga mej på britsen och hon ägnade ytterligare 30 minuter åt att ta på olika ställe av underbenet. Just ta på, inte trycka. Jag höll god min men kände att det här nog inte skulle hjälpa. Efter besöket hade jag skitont i knä´t när jag linkade ut till bilen. Vi skulle simma och när jag klev av vid simhallen 30 minuter senare kunde jag gå utan att linka. Det känns fortfarande riktigt bra. Hmm! Det sägs ju att om man bara tror så hjälper det. Här verkar det som om det hjälper utan att man tror. Vet verkligen inte vad jag ska tro. Får väl se hur det känns i morgon.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ibland räcker det kanske bara med att prova nya saker, hoppas verkligen att du slipper ha ont och att det faktiskt lyckades med mjukzonterapi!
    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen tummarna att smärtan håller sig borta!
    Jag ligger lite efter i läsningen men ser att du äter en massa soppa :) Ska försöka hinna läsa ikapp lite så jag ser vad du pysslar med :)

    SvaraRadera
  3. Det finns så otroligt många olika terapier och det finns mer mellan himmel och jord än skolmedicinen. Gör det ingen skada kan det ju vara värt ett försök. Hoppas att det känns lika bra imorgon.

    SvaraRadera