torsdag 20 oktober 2011

Tråkigt och roligt

I kväll hade vi "gravöl" till middagen. Nu bestod gravölet av var sitt glas vin. Varför nu detta då? Jo, fick veta att en av våra favoritinspiratörer på gymmet skulle sluta. Hur kan hon göra så mot oss? Hon är jätteduktig. Det var hos henne jag var och diskuterade hur jag skulle lägga upp min fortsatta träning. Jag fick tips och råd och sedan pajade mitt knä. Jag har alltså inte ens hunnit testa huruvida hennes tips var bra. Men det är dom säkerligen. I morgon ska Hasse gå upp med en blomma till henne och idag fick hon två stora kramar av mej. Vi kommer att sakna dej Bettina!
Lie glädje blev det också i kväll då jag packade upp ett paket från Adlibris som Hasse hämtade på posten i går kväll. Där var bl.a. Karin Brunk Holmqvists senaste bok Kaffe med musik. hon skriver underhållande och är väldigt lättläst. En annan bok i paketet var Irshad Manjis Det muslimska problemet. Jag blev alldeles tagen av henne då jag såg henne i fredagens Skavlanprogram. Jag gick direkt upp och beställde hennes bok. Återkommer med en åsikt om den senare.
Nu är det dags för kaffe och knyppling.

6 kommentarer:

  1. Böcker i postlådan är härligt, människor som försvinner trist. Njut kaffen :)

    SvaraRadera
  2. Kaffe med musik...det låter himla trevligt.Berätta sen !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Å har hon kommit med en ny bok , bara älskar hennes böcker Ha en härlig helg/Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid roligt med nya böcker, för min del blir det en kopp te till läsningen.

    SvaraRadera
  5. ...jaa, de' e' nå't visst me' "pappersböcker".

    Undrar om man vågar beställa en knyppelängel?
    Skulle passa så bra på en nyrenoverad vägg...

    Antje

    SvaraRadera
  6. Har börjat min knyppelkurs igen och jag tänkte, jag är nog klar med det här nu, det kändes motigt att åka iväg (7 mil var väg), men sååååå kul det var!
    Agneta kram

    SvaraRadera