lördag 15 oktober 2011

Två grejer på T

 Träning o trädgårdsarbete
Började dagen med en promenad. Ökade på till två kilometer idag. På det 15 minuters cykling på motinscykeln vi har + övriga övningar. Det kändes bra. Jag skulle väl ljuga om jag sa att det inte gjorde ont alls men det lilla får jag stå ut med. Efter träningen dusch och sedan som vanligt melodikrysset till frukosten. Det var föresten läge för både mössa och handskar när jag tog min lilla promenix. Har varit riktigt kallt i natt.Glömde titta på termometern men det har säkert varit -5 eller 6 grader. Solen har varit framme och värmt gott under dagen.
Växthuset fick sig en omgång igen. Jag kunde faktiskt plocka en skål tomater även denna helgen. Nästa helg får jag nog ta in dom som finns kvar och röja ur ordentligt. Chilin har verkligen burit frukt i år. Just nu har jag några som är på torkning i ugnen. Två av sorterna, fischpepper och piementa da neyde, har inte så tjockt skal så dom ska jag prova att hänga på tork. Båda är så vackra att titta på, piementa är svartlila och fischpepper är allt från grön via grön-vitrandig, röd-vitrandig till helt röd. Vi provar den i kväll i en laxrätt. Får se om där är någon styrka i den.

4 kommentarer:

  1. Vi tyckte om chilin vi fick av er, så jag tror jag ska odla egna nästa år.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. va kul att odla chili, vill jag också göra!

    SvaraRadera
  3. Så härliga motionsrundor du gör!
    Fint med skörd från egen odling!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Dynamisk början på lördagen - du är flitig du!
    Agneta kram

    SvaraRadera