måndag 23 maj 2011

Födelsedag

Två av våra barn, äldst och yngst fyller år idag. Dottern fick en lillebror i 5-årspresent en gång för några år sedan. Det börjar bli rätt många år nu. Tror det är första gången vi inte grattar dom på deras födelsedag. Dottern arbetar i Göteborg denna veckan och sonen skulle träna. Hm, undrar var han fått det ifrån att träning går före det mesta annat? Vi ska ha riktig fest för dom hemma hos dotter och svärson på lördag. Då blir det klackarna i taket! Tjoho!
Igår var jag hos dotter och svärson och målade brädor som dom ska klä huset med. På eftermiddagen regnade det som om himlen var öppen en liten bit från dom och det åskade hos dom. Jag funderade på tvätten som jag inte tagit in. Körde hem vid 15-tiden för att åter kasta mej i bilen och köra in på två pass på gymmet. Ingen tvätt nerplockad nu hellre. Hasse kom hem strax före mej och han tog in tvätten. Några minuter efter att jag kommit hem bröt helsiket lös med ösregn och åska. Tur att tvätten var inne.
Både igår och idag har jag fortsatt att städa i köket med dom nya städgrejorna. Nu har vi ett skinande blankt kök. Det enda felet med dom här produkterna är att det är så roligt att städa. Det kan inte vara riktigt friskt att stiga upp klockan 7 en ledig lördag och gå lös på kakeltvättning. Har aldrig hänt förr.
Idag har jag också varit och inhandlat ett nytt skärp. Köpte ett par byxor för ca. 5 veckor sedan, dom var för stora i midjan idag när jag provade dom. Blev alltså tvungen att inhandla ett skärp. Vanligt vitt skärp, som det är två hål kvar i innan Hasse måste göra nya. Har ju inte så många kilo kvar så det räcker säkert. Sen får det nog bli Ullared för att shoppa ny garderob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar