onsdag 11 maj 2011

Tisdag och mer shopping

Vi har åter varit utan uppkoppling från måndag förmiddag. Idag när vännen kallade att vi hade kontakt så gick det som smort. Hoppas att det varar längre denna gång. 
 Klänning och blus inhandlade i måndags. 
 I måndagskväll var jag tillsammans med det vanliga gänget från jobb på kallmålning. Jag hade ju inte gjort klart mina påskprydnader förra gången utan fortsatte på dom nu. Dom var bara helt svartmålade när jag började. När kvällen var slut hade dom fått en vacker bronsfärg med lite blå stjärtfjädrar. Jag är riktigt nöjd med dom. Dom är inte så "påskiga" utan jag har nog tänkt ha dom framme även om det inte är påsk.
 I går och idag är min älskling ledig. Igår bestämde vi oss för att göra av med ett presentkort som jag vann när vi var på bomässan i Kristianstad. Presentkortet var på 300:- på Växthuset i Kristianstad. Vi handlade massor av blommor, okej det gick på mer än 300 kronor men att få så många blommor och endast behöva betala strax över 250:- för det, är inte illa. Jag köpte bl.a. en vitlöksplanta. Den ger inte lökar utan man klipper och äter bladen. Den luktar mycket starkt så den får stå utomhus. Ska bli spännande att testa. 
Innan vi shoppade loss bland växterna var vi på alla mäns favoritvaruhus, Biltema. Det ligger mitt emot Växthuset. Våra cyklar är rätt gamla, Hasses kan nog betraktas som riktigt skabbig. Alltså kom vi hem med en ny cykel, en damcykel så att vi båda kan använda den. Jag har inte provat den än men tänkt göra det idag. Där finns ingen fotbroms! Vi får väl se om nästa inlägg blir från ett gipspaket???
Kvällen avslutades med två rejäla träningspass, Styrka och Rocky box. Känner mej otroligt stark när jag kör Boxen. Jag orkar till och med göra armhävningar nu för tiden. Låt vara att jag står på knä och inte går så långt ner med armarna men jag fixar det! Har aldrig klarat det under mitt 50-åriga liv förut. Härlig känsla!
Efter passen var det dags för viktgruppens möte. Vi pratade om vad stress gör för att förstöra för den som vill gå ner i vikt. Avslutning med vägning, åter en positiv upplevelse. Sammanlagt - 16,4 kilo! Nu har jag inte så långt till mål som jag ju satt till - 20 kilo. Undra på att jag mår bra, känner mej stark, positiv och rent euforisk.
 Hasse arbetar bra med vårt nya växthus. Idag är det tänkt att det ska bli klart. Jag ska borsta väggen bakom och sedan måla den med rödfärg. Färgen som sitter där nu är sprutad på och smiter av sej på kläderna. Inte skoj när vi ska sitta på vårt nyinköpta cafémöblemang som vi tänkt ställa in där. 
Ser ni vad det är? En åker kanske? Svaret är vår "gräsmatta"! Dessa gula solar, maskrosor, Sticker upp mellan sorkhögarna varje vår. Nåja, dom lyser ju upp fint och vi har gett upp kampen mot dom.

Nu ska jag gå ut, plantera och sedan borsta väggen ren från färgstoftet så jag kan måla i kväll när solen försvunnit från växthussidan.

3 kommentarer:

  1. Wow va duktig du är ,snart har du ju nått ditt mål :) Jag vet precis hur det känns , för ett antal år sen gick jag ner 22 kilo och det var en underbar känsla, !!!( hm lyckades inte hålla , har gått upp 10 kg som jag tänkt ska försvinna
    Ja de där maskrosorna !!! vår gräsmatta ser inte mycket bättre ut och vi har också gett upp kampen om maskrosorna , de har vunnit, lite regn skulle inte skada för nu är det torrt/Kram

    SvaraRadera
  2. Nya kläder, nya tuppar, nya växter och så minskat så många kilo. Du har mycket att glädjas åt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vilket härligt inlägg.Precis vad jag behövde som varit på en riktigt trist begravning idag. Och grattis till dina tappade kilon. Växthuset ser riktigt inbjudande ut. Jag bara längtar efter att få fylla mitt med plantor. Jag bär krukorna ut och in för nätterna är kalla. Kram Eva

    SvaraRadera