fredag 27 maj 2011

Fredag!!

Så härligt, nu är det fredag igen! Visst går veckorna ovanligt fort eller? Idag gick allt på jobb i lagom takt. Jag hann allt jag planerat i relativt lugn och ro. Lugn var det dock inte när jag arbetade upp mitt raseri mot stora IT-avdelningen i Stockholm. Nu kommer något som eventuella läsare av detta, boendes i Stockholm, inte gillar. Jag bara undrar om stockholmare tror att Sverige består av, just det, Stockholm. Stora företaget vi ingår i har sitt huvudkontor placerat i Stockholm och därmed även IT-avd. där. Där sitter en hel bunke intelligensbefriade människor uppe. Jag pratade med en av dom om en av våra skrivare som inte fungerade. Klockan var då ca. 09.00. Hon ville prata med någon på den avdelningen där skrivaren stod. Hon fick telefonnumret och samtidigt sa jag till henne att inte ringa förrän runt 10.00 eftersom personalen var mitt uppe i frukost åt våra boende och sina egna raster. När tror ni människan ringde? Jodå, strax efter att vi pratat dvs. ca. 09.20! Får dom inte lära sig klockan i skolan där uppe? Pratade med dom ytterligare en gång. Datorn havererar om jag skriver allt jag vräkte ur mej till dom. Vi ska ha kvalité på vårt arbete. Kallar inte det kvalité när vi anmäler fel på datorerna i ett kör men det åtgärdas inte. Vad göra åt sådana människor? Någon, ett förslag.
I kväll var det som vanligt träning på schemat. En av dom bästa inspiratörerna ledde passen och det är inte klokt vad det går att ge lite extra med rätt pepping!
Efterträningen var det dax för veckans Maxirace och sedan hem för middag.
Jag har gjort egen musli i kväll. Ska bli spännande att smaka i morgon. Jag ska nämligen börja äte frukost i morgon bitti. Ska bli gott.
Nu är det läggdags. Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar