onsdag 11 maj 2011

Sol och regn

Under dagen har jag planterat alla fina blommor som vi inhandlade i går. Vi har haft riktigt varmt och skönt här idag. Nu har vi så fint med blommor i lådorna framför fönstren, flera krukor med blommor i och en ampel med blommor. Tog mig även lite tid att sola i eftermiddags. Jag älskar att ligga i solen. Farligt? Ja, dom säger så men, att leva är farligt, man kan dö. Vi åker å andra sidan inte på chartersemestrar utan på vintern får skinnet vila. Inbillar mej att det är så vi nordbor är skapta. Solbrun på sommaren och vit på vintern.
Växthuset är klart! Nu väntar det bara på att jag ska måla den del av stallväggen som finns i det. Kanske hinner det i morgon.
Tog en joggingrunda i kväll som kändes mycket ansträngande. Hasse var på orienteringsklubben och hjälpte till med barnen.
 När han kom hem grillade vi, faktiskt för första gången i år. Det blev Parmaskinka lindad runt laxfiléer, grillade squashskivor och foliepaket med champinjoner, lök, paprika och vitlök. En riktig höjdarmiddag. Precis när vi ätit klart och tog igen oss efter maten kom dom första regndropparna. Det kom en liten snäll skur som upphörde snabbt, men man får ju säga att det var vältajmat.

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut, parmalindad lax, ett gott tips. Här regnar det nu, äntligen, det var torrt ute men dom lovar regn hela tiodagarsprognosen, det är lite för mycket tycker jag.. Så fint med sommarblommor och sola sig, pytt, farligt? Vi behöver då våra D-vitaminer.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  2. mmm det ser gott ut , vi grillar alltid bara kött , men skulle kanske testa lax nån gång. JA regn det behövs nu för det är såå torrt , ska visst komma till helgen /kram

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott !! Det är nå´t visst med sommargrillningen !! Här kom en skvätt regn inatt. Behövs mer , men helst inte på lördag får då ska stugan målas. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jo tack, min lilla gojiplanta har överlevt vintern. Får ta och plåta den och visa på bloggen, tror jag...
    Blir riktigt sugen att prova din grillmiddag, nya idéer när det gäller mat behövs ju alltid!

    SvaraRadera