fredag 20 maj 2011

Invigning

Idag invigde vi vår nya grill. Vi grillade kotlettfisk och zuccini. Till det hade vi färska räkor och en sallad med ruccola, ananas, pumpafrö och en dressing med olivolja och vinäger. Jag gjorde även en röra med mosad avokado, lite chili, fint skuren tomat, vitlök och kryddor. Mycket gott. Det var så rogivande att sitta i solnedgången och njuta av maten, fågelsången och i övrigt tystnad.
Här är grillen. Vi var dock så hungriga att vi hann äta upp maten innan det blev fotodax.
Anledningen till att vi åt så sent att det hann att bli solnedgång var att vi först tränade våra två fredagspass på gymmet. Idag kändes mina ben stumma och tunga när vi startade på Funwalken men på Puls Cirkelpasset kom jag igång ordentligt. Det är så skönt att ta ut sig ordentligt.
Måste också berätta att jag i går middag hörde göken för första gången i år. Vi är några som brukar gå en runda efter maten och vi hörde den när vi var på gårdagens middagspromenad. Här hemma har jag inte hört den än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar