söndag 8 maj 2011

Söndagmorgon

Även idag har vi ett härligt väder, lite varmare än igår. Tog en timmes promenad också idag. Efteråt blev det frukost, en av påsarna som smakar choklad smakade gott då jag kom hem. Kaffet njöt jag av sittandes i solen på altanen. Härligt!
Har en bok som är skriven av Martin Ingvar och Gunilla Eldh. Den heter "Hjärnkoll på vikten". Jag skulle rekommendera alla att läsa den. Vi är så fast i missuppfattningar angående viktminskning. Hur många gånger har vi som har en del extra att bära på inte hört frasen: Ät mindre och rör dej mer så går du ner i vikt. Det är faktiskt inte så enkelt och förklaringarna får du i just denna boken. Jag har läst den en gång men nu börjat om igen på den.
Efter en god frukost var det dags att gå ut till vägen för att heja fram alla som idag cyklar Göingerundan. Vår son är med där. Jag stod där och hejade fram dom tappra. Det är 15 mil dom ska cykla som kommer förbi vårt. En kraftansträngning som heter duga. Sonen har gjort det förut och även kört Vättern runt. Jätteduktigt. Jag tog många foto och tror att jag lyckades fånga honom på bild. Dom är ju rätt lika varandra i sina hjälmar och glasögon. Är det rätt så är han nummer två på bilden.

5 kommentarer:

  1. Önskar sonen lycka till, fint väder fick de! :)

    SvaraRadera
  2. Åter i cyber precis som dig. Skickar adressen via mail! Bamsekram

    SvaraRadera
  3. Vilken tur de hade med vädret..... den där boken verkar intressant /Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt cykelväder din son och de andra cyklisterna fick.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Bästa cykelvädret! Härligt. Skall ta fram min cykel snart!
    Agneta kram

    SvaraRadera