lördag 14 maj 2011

Saknat inlägg åter

Tro nu för all del inte att jag börjar bli senil. Jag såg nyss att det inlägget som försvann när blogger konstrade hade hittat tillbaka igen fast utan kommentarer nu. Det är förklaringen till att det är samma foto med på två efter varandra följande inlägg. Ja, ja den datavärlden!
Plockade årets första lilla bukett med liljekonvaljer vid dagens promenad.
Vilken doft!
Idag löste jag som vanligt Melodikrysset. Det gick väldigt bra idag, nästan helt utan hjälp från datorn. Mor hade svaret på en grej jag inte kunde och datan hade det andra. Svärsonen var på besök just då men eftersom det nästan bara var svenska bitar idag kunde han inte bidra med några lösningar. Besöket var trevligt ändå.
I eftermiddag var det dags att ta itu med grönsakslandet. Det ska rensas från ogräs innan vi kan så frö där. Jag hann bara med en fjärdedel sedan kom Hasse hem med dottern och vi åkte hem till dotter och svärson och grillade. Jag hade låtit datorn stå på och medan vi satt där och åt i godan ro drog det upp till oväder. Regnet öste ner och det började åska. Vi satt under tak så det var inga problem men jag började fundera på vår dator som var inkopplad och på modemet. Vi har ju precis fått igång allt efter att ha varit av med det lääänge. Det blev inget kaffe. Jag kände att jag ville komma hem och kolla läget. När vi kom hem såg vi att allt fungerade. Phu!!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade. Åskan är inte att leka med. Den kan slå sönder både telefon och dator.
    Syren och liljekonvalj har en underbar doft.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ja då hade du tur.. åskan slog ju ner här för ..ja kan de va 1-2 år sen...o allt pajade..fick köpa ny dator..o bredbands"låda"..men själva skärmen va de inge fel på då..men nu bara försvinner det..så nu skall det köpas en nys kärm bara va de lider..Nu skall jag börja baka lite av rabarber o kanske lite annat oxå.. jag försöker hålla mej att inte doppa så mycket..ha gått bra hela veckan utom igår kväll då tog jag en munk..suck..o så har man dåligt samvete efteråt... men inte ska ju livet va hårt heller..mans ka ju leva...eller..

    SvaraRadera
  3. Tur att åskan inte hittade till din dator. Det är ett elände när det händer. Här där vi bor mellan bergen är det ett förfärligt stängande av så fort åskan kommer för det låter kanske farligare än det är.
    Agneta kram

    SvaraRadera