torsdag 4 augusti 2011

Cykeltur

Dagen efter vår Ullaredtur skulle vi leverera lite beställningar på varor som inhandlats i Ullared till andra dottern. Vi bestämde oss för att det var läge för en cykeltur. Vi hade ju nästan hela dagen på oss. Egentligen skulle jag provat min nya cykeldator men det gick ju inte, (läs förra inlägget). Till dottern är det 3 mil enkel resa. Det var perfekt cykelväder, ingen blåst och lite moln ibland. Efter lunch gav vi oss av. Det var inte tänkt som en "se oss omkring"-cykeltur utan ett träningspass. Nu hinner man ju se sig omkring en hel del även om det går undan. Vi cyklade också längs med en del småvägar för att undvika stora vägen. Bestämde också att vi inte cyklade fort nog för att ta motorvägen sista biten utan körde istället rakt igenom Markaryd.
När vi kom fram var kaffetörsten stor och dottern förstod det och satte på kaffe direkt när vi kom.
Efter två timmars trevligt umgänge var det dags för hemfärd. Här står vi laddade för den. På vägen hem kom det lite regn när vi var typ 4 km hemifrån. Vi visste att det hängde tvätt ute och gissa om sista kilometrarna gick undan. När vi kom upp på gården slutade det regna och tvätten var faktiskt torr fortfarande. Hade nog inte kommit många droppar hos oss.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag är så "impad" av er båda, tänk att ge er ut på en så lång cykeltur.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Heja er! Här är en till som är imponerad! Det hade jag aldrig tyat med! Okej då, skulle vara för kaffet då :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Lite avis! Mitt knä vill inte cykla efter op - det ser så mysigt ut!

    SvaraRadera